Verificarea identității după deschiderea unui cont la orice agenție de pariuri online este o operațiune care se rezolvă în doar câteva minute dacă ești atent la cerințele operatorului. S-a mai zis aici despre cum se procedează, dar cred că nu este de prisos ceva scurt și la obiect.
Iată răspunsurile la câteva întrebări pe care și le pune orice parior când află despre verificarea contului:
1. Când trebuie să verific contul?
Termenul legal pentru verificarea identității este de 30 de zile de la deschiderea contului, însă fiecare agenție de pariuri online poate impune propriul termen în interiorul acestui interval.
2. Este obligatoriu să fac verificarea?
Procesul de verificare a identității, denumit KYC (Know your customer – cunoaște-ți clientul), este obligatoriu pentru toți cei care își deschid conturi la casele de pariuri online care funcționează legal în România.
Hotărârea nr. 111/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc prevede că conturile de pariuri neverificate în termen de 30 de zile de la deschidere trebuie închise, iar banii de pe cont trebuie transferați în conturile statului fără ca jucătorul să aibă posibilitatea de a-i recupera.
3. Ce documente sunt solicitate?
Mai devreme sau mai târziu, va trebui să transmiți operatorului o copie după un act de identitate (carte de identitate, pașaport, permis de conducere), o copie după cardul bancar sau un extras de cont, o copie după o factură de utilități care să fie pe numele tău, să nu fie mai veche de trei luni și în care să apară adresa scrisă în actul de identitate.
Orice operator își rezervă dreptul să facă verificări ulterioare, în cazul în care consideră că documentele primite nu sunt de ajuns. Există posibilitatea ca verificarea să se facă și telefonic, pentru a se înlătura eventualele suspiciuni.
4. Ce condiții trebuie să îndeplinească imaginile?
În primul rând, imaginile trebuie să fie foarte clare. De aceea, este de evitat să fotografiezi documentele folosind blitzul. Trebuie să apară cele patru colțuri ale documentelor, precum și toate datele scrise în ele.
Din motive de securitate, se face o excepție în cazul cardului bancar. Pe fața acestuia trebuie să fie vizibile primele 6 cifre și ultimele 4 cifre. Cele 6 cifre rămase trebuie acoperite, în rest toate informațiile de pe fața cardului să rămână vizibile!
Pe spatele cardului trebuie acoperit codul CVV . Cardul trebuie semnat pe spate de către proprietar, altfel nu va fi acceptat!
Dimensiunile acceptate ale documentelor diferă de la operator la operator. Unele agenții de pariuri online primesc fișierele de maxim 10 MB, iar altele de maxim 4 MB. Variază și formatele acceptate, care pot fi jpg , jpeg , png , bmp , tiff , doc , docx, ppt. Fotografiile trebuie să fie color.
De asemenea, unii operatorii acceptă doar fotografii ale documentelor originale, iar altele spun că sunt ok și documentele scanate. Așa cum am spus, trebuie să citești cu atenție mesajul despre verificare identității.
5. Cum se pot trimite documentele?
Fiecare agenție de pariuri online te îndrumă cum să trimiți documentele. Există posibilitatea de a le încărca direct pe platformă, iar indicațiile diferă de la un operator la altul. De exemplu, se poate urma calea Contul meu – Verificarea documentelor – Alegeți fișiere sau Profil – Încărcare documente sau Date personale – Preferințe – Trimitere documente sau Contul meu – Confirmați-vă identitatea ș.a.m.d.
Documentele se pot trimite și prin email, la adresa specificată de operator.
3. Este riscant să divulg datele personale?
Aceasta este întrebarea care îi face pe mulți să stea pe gânduri înainte să trimită documentele. Ideea este că bazele de date ale caselor de pariuri sunt greu de spart. Nici măcar angajații nu au în vreun moment acces la datele bancare complete. Riscul să fii victima unei fraude este minim.
Publicitate
Ultimele comentarii