Noi stele răsar pe podiumul F1

Noi stele răsar pe podiumul F1

            O cursă a ghinioanelor pentru protagoniștii primelor locuri, o șansă pentru noii lupi ai curselor vitezei a fost circuitul din Ungaria.
Disputată la temperaturi ridicate, peste 30 de grade Celsius, de-a lungul întregului week-end, cursa de lângă Budapesta părea șansa întronării lui Hamilton în fruntea piloților pentru a treia oară consecutiv. După sesiunea de calificări, englezul a obținut locul întâi, urmat de coechipierul său H. Kovalainnen (ambii piloți Mc.Laren-Mercedes) și, în ordine, de F. Massa (Ferrari), R. Kubica (B.M.W), T. Glock (Toyota), K. Raikonnen (Ferrari), F. Alonso (Renault), M. Weber (Red Bull), J. Trulli (Toyota), N. Piquet (Renault).
Cu un start fulminant, la limita aderenței și cu un noroc ce le revine doar îndrăzneților, Massa (Ferrari) se instalează în fruntea cursei încă din prima curbă a ei, de unde constată probabil cu satisfacție că principalul său competitor (Hamilton-Mercedes – locul doi) face pană de cauciuc în turul 40 și cade pe poziția a zecea.

Norocul lui Massa ține însă doar până în turul 67 când, cu 10 km înainte de final, are parte de explozia motorului, fără ca acesta să fi avut vreun simptom de slăbiciune (conform propriilor declarații).
După aceste două evenimente (singurele în toată cursa, de altfel) doi tineri piloți se remarcă la modul promițător: H. Kovalainnen (Mc.Laren-Mercedes), cu prima cursă câștigată în carieră și T. Glock (Toyota), cu primul podium din carieră; locul trei îi revine lui Raikonnen (Ferrari), urmat, în ordine, de F. Alonso (Renault), L. Hamilton (Mc.Laren-Mercedes), N. Piquet (Renault), J. Trulli (Toyota) și R. Kubica (B.M.W).

În urma clasării finale, Hamilton rămâne lider cu 62 de puncte, urmat de Raikonnen care, cu 57 de puncte, trece pe locul doi la piloți, în fața lui Massa (54 de puncte), Kubica (49 de puncte) și Heidfeld (41 de puncte).
La constructori, Ferrari conduce cu 111 puncte, urmată tot mai aproape de Mc.Larren (100 de puncte), B.M.W. (90 de puncte) și Toyota, care preia locul patru de la Renault, cu 35, față de 31 de puncte.
Laurii le revin în această cursă, atât la propriu, cât și la figurat, celor două noi stele ale Marelui Circ: Kovalainnen și Glock, iar criticile rămân de împărțit între echipa B.M.W., care a căzut într-un con de umbră, și pretendentul la titlu, K. Raikonnen (Ferrari) care,  pentru a treia cursă consecutiv, realizează prestații de pilot mediocru, pe care doar geniul de finlandez zburător le mai poate salva.

 | 240 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On