Devenită o competiție de tradiție, Cupa Bistriței la motocros s-a aflat anul acesta la cea de-a IX-a ediție. Din păcate însă, anul acesta concursul de la Bistrița nu a făcut parte din circuitul Campionatului Național, fapt ce l-a făcut să-și piardă din anvergura și din importanța de altădată. Cupa Bistriței s-a desfășurat în condiții de avarie, pe un teren extrem de noroios.
           După o săptămână de ploaie, organizatorii Cupei Bistrița la Motocros au intrat în impas chiar sâmbătă, 26 iulie, în ziua când trebuiau să se efectueze antrenamentele, căile de acces spre Dealul Cighir fiind blocate, fapt pentru care mulți dintre cei ce și-au anunțat prezența au renunțat la concurs.
În cele din urmă, vremea s-a îmbunătățit și duminică s-a desfășurat concursul, cu doar 18 participanți din cei 20 înscriși. Din cei prezenți la start, 4 au renunțat pe parcurs, având probleme tehnice, ajungând la final 14 sportivi.
La copii, la categoria 65 cmc, concursul a fost câștigat de Sandu Eduard (Humi Racing Reghin). La clasa 85 cmc, locul I a fost obținut de Rareș Logican (Extrem Mediaș), iar locul II de către Lazăr Tamaș (Ivan Motor – Odorheiul Secuiesc).
La veterani, competiția a fost câștigată de Daniel Nagy din Odorheiul Secuiesc. Cea mai disputată întrecere a fost cea de la amatori, câștigată de Erny Filimon (Top Cross). Pe locul al II-lea s-a clasat Szabos Biblya (Târgu Mureș), pe locul III Mircea Oddo (Târgu Mureș), iar pe locul IV Ștefan Nagy.
La quad-uri, locul I a fost câștigat de Peter Imre din Odorheiul Secuiesc, locul II de către Flaviu Negrușeri (XRT Bistrița) și locul III de Nicolae Hondrari (XRT Bistrița). Nelu Șomodean de la Șo Moto Racing Bistrița s-a clasat la final pe locul al IV-lea, după ce a făcut spectacol, primind din partea organizatorilor trofeul show-rider. Pe locul V s-a clasat tot un bistrițean, Ovidiu Montoiu de la XRT.
Organizatorii competiției au fost Peter Szabo și fiul său, Daniel Szabo, în colaborare cu Primăria Bistrița și Direcția pentru Sport a Județului Bistrița-Năsăud. Suma totală alocată pentru Cupa Bistriței la Motocros a fost de 16000 de lei, din care 13000 de lei de la Primărie și 3000 de la Direcția pentru Sport. „Consider că am făcut tot posibilul pentru a desfășura concursul, am creat toate condițiile, în limita puterilor noastre și a banilor pe care i-am avut”, ne-a declarat la final Peter Szabo, președintele XRT Bistrița.
La Cupa Bistriței la Motocros a participat și președintele ramurii de motocros din cadrul Federației Române de Motociclism, Nicoleta Olari. Aceasta i-a lăudat la final pe organizatori, spunând că în mod normal competiția trebuia să se amâne. A fost una dintre cursele cel mai greu de organizat si de rezolvat. „Au fost condiții foarte grele, condiții în care, în mod normal, se amâna cursa. Dar organizatorii au făcut tot posibilul să colaborăm și să o ținem chiar și așa. Până la urmă, s-au descurcat și sportivii. Este nevoie de foarte multă îndârjire și tehnică, mai multă în aceste condiții de noroi", ne-a declarat Nicoleta Olari. Ea nu a scăpat însă ocazia de a critica Primăria Bistrița, pentru că nu s-a implicat îndeajuns în organizarea competiției. „Din păcate, nu se pot organiza competiții doar cu ambiția unor oameni. În celelalte localități primăria se implică mult mai mult în astfel de activități”, a mai declarat aceasta.
De ce nu e Bistrița în circuitul Campionatului Național
           Pentru prima dată în acest an Bistrița nu a făcut parte din circuitul Campionatului Național de Motocros, așa explicându-se prezența redusă. Motivele sunt lipsa condițiilor. Circuitul de la Bistrița nu are acces auto, nu are curent electric și apă potabilă și nu este împrejmuit pentru siguranța spectatorilor.
Ultimele comentarii