Gloria nevandabilă. Un editorial de Adrian Linca

 

Jean Pădureanu a obosit, a îmbătrânit, nu mai găsește variante pentru Gloria. Se încăpățâneză să creadă că orașul nu VREA să-l susțină, fără să conceapă că orașul nu mai POATE să-l sprijine. Nu înțelege că NIMENI nu mai are bani de pus pe tava Gloriei, că  nu mai poate scoate pe masă zeci de mii euro cash, bani ca și aruncați la ghenă. Nea Jean are nevoie de o strategie, de un plan, de specialiști în economie de piață. Oricât s-ar strădui, oricâte relații ar avea în lumea fotbalului, oricâtă experiență a adunat, vremurile s-au schimbat și nu mai poate compensa nepriceperea din domeniul marketingului, a vânzărilor, a imaginii, fără de care nu mai poate conduce un club de succes în 2011.

Cine mai dă un cent fără să i se întoarcă ceva înapoi, cine mai vine cu bani de-acasă doar de dragul lui nea Jean. S-au dus vremurile societăților non-profit, a sponsorizărilor nesfârșite și chiar a tunurilor din transferuri. Acum totul se raportează la profit, la eficiența publicității, la trafic, la target, la vânzări. Gloria trebuie să învețe să-și vândă marfa, marfă care nu se mai vinde din oficiu ca pe vremuri.

Gloria e un produs nevandabil în acest moment și până nu-i găsește o poveste, un ambalaj, un finanțator care să-i schimbe fața, orice care poate atrage atenția, nu cred că va mai avea succes la piață. Astăzi, suporterul nu mai vine la meci doar pentru fotbal, ci pentru tot pachetul din jurul partidei. Care trebuie gândit în așa fel încât să câștige lupta cu toate celelalte oferte de timp liber. Infinit mai multe decât acum câteva decenii, când stadionul era plin. Acum spectatorul are nevoie de un impuls mult mai puternic iar finanțatorul de o motivație concretă.

Jean Pădureanu a făcut enorm de multe pentru Bistrița. Ar merita o statuie în fața stadionului, stadion care ar trebui să-i poarte numele. Nu merită să treacă prin atâtea umilințe și datorii la finalul unei vieți pe care și-a închinat-o fotbalului bistrițean. Nu pretind că știu ce e de făcut, dar nu trebuie să fii vreun analist genial ca să realizezi că președintele are mare nevoie un suflu nou și de o strategie în ton cu vremurile.

Adrian LINCA

 

 | 1.160 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *