Suntem la început de sezon și lucrurile par mai complicate decât erau înainte. Câteva din prevederile noului regulament sunt cel puțin interpretabile, iar vocile nemulțumiților spun că toți cei ce au câștigat le-au interpretat prea în favoarea lor. Dacă ar fi să ne referim numai la aripa din spate a mașinii prea flexibilă la Brawn GP sau dispozitivul Kerk prea puternic la BMW am spune deja destule.
Reveniți la cauciucuri slick, piloții Marelui Circ au reușit o grilă de start cel puțin surprinzătoare. Pe primele două locuri s-au clasat necunoscuții începutului de sezon, respectiv piloții echipei Brawn GP, J. Button și R. Barrichello, urmați de clasări surprinzător de nereușite ale celor de la Ferrari (patru și șase) sau McLaren în ultima parte a clasamentului. De altfel, Kovalainen a și fost primul care a confirmat lipsa de formă a celor de la McLaren, părăsind cursa în turul 8. La rându-i, Hamilton, plecat de pe poziția 18, nu a reușit să iasă din anonimat întreaga cursă, ocupând la final un chinuit loc 3, după descalificarea lui Trulli (Toyota), pentru depășirea safety-car-ului.
Momentul suprem al cursei a fost semnat de S. Vettel (ToroRosso) și R. Kubika (BMW) care cu trei ture înainte de final, în disputa pentru poziția a treia s-au acroșat și au părăsit ambii cursa. S-ar putea ca incidentul să fi implicat principalii pretendenți la titlu anul acesta (după cursă Vettel a și fost penalizat pentru provocarea acroșajului).
La final, cu Button în frunte, echipa lui Ross Brawn a adunat maximum de puncte, urmată de Hamilton și apoi de cele două mașini Toyota, ultimul punct revenindu-i lui Nico Rosberg de la Williams.
Plecată ca o stea strălucitoare, echipa lui Brawn aștepta încă evaluarea arbitrilor care, însă, s-ar putea să nu stingă lumina echipei, mai ales că unul din acționarii ei e chiar Bernie… acel Bernie…
Ultimele comentarii