La începutul lunii martie, așteptarea a luat sfârșit pentru fanii F1. Monoposturile văzute doar în pozele eliberate de echipe, s-au așezat pe rând pe circuitul de la Barcelona unde și-au început evoluția. Iar rezultatele au fost pe măsura așteptărilor!
Valteri Bottas de la Mercedes a stabilit de a doua zi a testelor cel mai rapid tur ever al circuitului, coborând sub 1,29 minute. Predicția celor de la Pirelli că mașinile vor fi cu 5 secunde mai rapide pe tur s-a confirmat, iar la aceasta va trebui să adăugăm compozițiile pneurilor care vor fi mai rezistente de anul acesta. Aceasta înseamnă că Grand-Prix-urile se vor termina, cel mai adesea, în mai puțin de o oră și jumătate.
Cât despre impresiile piloților, redăm afirmația lui Hamilton, odată coborât din monopostul său: ”Acestea sunt cele mai dure mașini pe care le-am condus vreodată”. Iar asta spune totul despre noile proiecte tehnice ale echipelor, atunci când afirmația vine de la un pilot a cărui pregătire fizică este excepțională, ca de-altfel a tuturor competitorilor din acest sport.
La nivel estetic, mașinile arată atât de bine cum nu au mai arătat de mult timp. Înafara unor soluții tehnice interpretabile, cum ar fi multitudinea de aripioare așezate pe lateralele mașinilor, înaintea gurilor de aerisire, mașinile arată impresionant. Noile dimensiuni regulamentare ale aripilor portante față și spate alcătuiesc un echilibru mult mai plăcut vederii, iar creșterea mărimii și lățimii monoposturilor, odată cu coborârea înălțimii lor, produc o impresie mult mai pregnantă de viteză și stabilitate.
Pentru prima sesiune de teste ne vom mulțumi, așadar, cu primele impresii ale piloților și bucuria imaginilor produse de noile mașini. Rezultatele propriu zise arată până acum, atât cât poate fi de relevant, că Mercedes și Ferrarri sunt trend-setter-ii, că McLaren se chinuie încă mult și inexplicabil cu motorul, că Red Bull încă nu și-a arătat potențialul, că Renault și Williams sunt mai consistenți ca anul trecut, că Force India și Torro Rosso nu se lasă, că Haas și Sauber au mașini frumoase și promițătoare.
Așteptăm, așadar, cea de-a doua tură de teste care ne va putea spune mai multe despre viitorul an competițional.
Dorin Dobra
Ultimele comentarii