Împătimiții acestui sport știu deja că după cele trei runde inaugurale ale fiecărui sezon, cursa din Spania aduce ultimele modificări și, evident, posibile repoziționări pentru anul competițional. N-a fost să fie așa, nimic n-a atentat la supremația evidentă a celor de la Mercedes AMG, totul s-a încheiat ca în primele curse ale anului, cu cei doi piloți luând totul în calificări și ulterior nepierzând nici măcar o rundă de la șefia cursei.
Mai putem discuta astăzi doar de ceea ce se întâmplă la nivelul ”best of the rest” și o să începem aici cu echipa Red Bull care, prin Ricciardo, a și atins primul podium confirmat în actualul sezon. De altfel, dacă ne uităm la Ricciardo, ne aducem aminte că în prima cursă se clasase pe locul trei iar în următoarele două pe locul patru. Asta face ca între piloții de la Red Bull, Vettel să se afle departe ca puncte afective de noua stea a Formulei 1, Daniel Ricciardo.
Ca să păstrăm corectitudinea, nu ne vom referi la Ferrarri ca a treia echipă, deoarece în mod constant și dureros piloți de la alte echipe se clasează în urma podiumului. Vorbim aici fie de Bottas de la Williams Mercedes, fie de Hulkenberg sau Perez de la Force India, care în felul acesta își fac mâna de noi pretendenți la titlurile de după 2014.
Ajungem în felul acesta și la echipa căluțului cabrat care, deși se află pe poziția a treia după Red Bull la constructori, nu ratează nicio cursă fără să-și lase fanii ofensați de situația mașinilor roșii depășite în ultima cursă, de exemplu, cu un tur de conducători.
În felul acesta, cea mai mare revoluție din F1 trebuie într-un fel sau altul reanalizată. Pornind de la faptul că astăzi nici motoarele și nici piloții nu mai sunt cei care fac legea pe circuit, trecând prin multe alte aspecte și terminând cu marea durere a fanilor că zgomotul infernal al bolizilor nu mai e astăzi ceea ce a fost, toate acestea ne fac să ne susținem opinia.
Viitoarea cursă, fie ea și în Monaco, nu ne poate, din punctul acesta de vedere, oferi prea multe surprize. Ce să le mai faci nemților de la Mercedes pentru a-i opri din jocul lor preferat, acela cu mecanica și tehnologia îmbinate într-un mod maestruos, așa cum numai spiritul teuton știe să o facă?
Dorin Dobra
Ultimele comentarii