După prima cursă a sezonului din Australia, nimeni nu ar fi spus că așa ceva ar mai fi posibil. Titlurile anunțau că Mercedes a rămas într-o ligă proprie, iar ceilalți continuă să se zbată la mare distanță de echipa germană.
Cursa din Malaezia de duminică, îl așeza pe Vettel (Ferrarri) pe poziția a doua la start, însă nimeni n-ar fi crezut că acesta și-o va putea și păstra la începutul cursei. Nici mai mult, nici mai puțin, Vettel a ținut chiar trena lui Hamilton până în momentul crucial al cursei, în primele tururi, când a intrat safety-car-ul. Acesta a fost momentul în care cei de la Ferrarri au decis că Vettel nu schimbă cauciucurile, Raikkonen le schimbase deja, iar cei de la Mercedes l-au chemat pe Hamilton la schimb. Strategia aceasta l-a adus pe Vettel în fruntea cursei, unde a și rămas până la sfârșitul ei.
Modul miraculos în care Ferrarri a fost la fel de competitiv ca mașinile Mercedes, se datorează evoluțiilor de la Ferrarri, climei prielnice mașinii roșii dar și, neapărat, pilotului Sebastien Vettel care demonstrează că e capabil să tragă după sine o echipă. Nici Raikkonen nu a mers mai rău, reușind un loc patru, deși la un moment dat avea cursa ruinată după o pană de cauciuc în turul doi. De acum, în F1 ”show must go on”.
Dorin Dobra
Ultimele comentarii