Criza economică e o bună justificare pentru unii oamenii de afaceri, care o invocă mereu atunci când nu sunt în stare sau n-au chef să se țină de cuvânt. „Am renunțat la toate contractele de publicitate”, ni se spune în ultimele luni. Adică, nu ți-o trag numai ție, le-o trag și altora, poți sta liniștit, n-au nimic special cu tine. În fond, au o bună oportunitate să-ți dea un brânci, fiindcă i-ai supărat când ai scris ceva de rău în care s-au regăsit.
În aceste condiții, presa trage de moarte, în special cea locală, care e mult mai vulnerabilă. Fără publicitate, cu vânzări mici și cu debite greu de recuperat, publicațiile locale se târăsc de pe o zi pe alta. Patronii încearcă revigorări miraculoase și uneori riscă să cedeze unor presiuni politice și economice, cărora nu le mai pot face față. „Sportul bistrițean” nu are încă probleme, dar perspectivele nu sunt luminoase. Publicitatea și vânzările scad, dar nu în mod alarmant. Vom trece criza, dar rămânem cu un gust amar în ce privește comportamentul unor oameni de afaceri, care se lasă influențați de bârfe, zvonuri, șușanale, manevre, fără a lua în seamă colaborarea reciproc avantajoasă pe care au realizat-o până acum cu săptămânalul nostru. Mai concret, există presiuni fără o legătură directă cu criza pentru ca „Sportul bistrițean” să dispară. Am deranjat atât de mult niște oameni închiși la minte și ranchiunoși încât vor cu orice preț să se răzbune. Și criza le oferă cel mai bun prilej. Cu influență, cu prieteni peste tot și cu mintea antrenată la astfel de combinații, ne mușcă de fund peste tot pe unde ne prind. Din păcate pentru ei și din fericire pentru noi, rămân în bot doar cu mirosul aferent zonei din care încearcă să apuce. Va urma o perioadă grea, dar se știe că tot ce nu te omoară te face mai puternic. Cu siguranță presa locală va avea probleme. Dar cei care vor rezista vor avea de câștigat în ce privește imunitatea, forța, experiența și încrederea în propriile puteri.
Ultimele comentarii