Duminică, 13 septembrie, Monza, Italia
Pe circuitul vitezelor de vârf, acasă la pătimașii fani Ferrari, motoarele Mercedes și-au dat examenul maturității. La linia de start, pe primele șapte locuri, șase motoare germane mormăiau nervos, intercalate doar de Ferrari-ul lui Raikkonen, pe locul al treilea. Astfel, pe primul loc s-a clasat L. Hamilton (McLaren Mercedes), pe al doilea A. Sutil (Force India Mercedes), pe trei finlandezul, urmați de Kovalainen, Barrichello și Button (Brawn-Mercedes), apoi V. Linzzi (Force India) și F. Alonso (Renault).
La start, Hamilton s-a așezat confortabil în fruntea plutonului, doar Raikkonen reușind să treacă în fața lui Sutil, care l-a și urmărit toată cursa. A fost întrecerea
strategilor, atâta timp cât doar cei trei au mers pe o strategie cu două opriri, iar câștigați au fost piloții Brawn GP care și-au așteptat liniștiți momentul. Cu pitt-ul făcut doar în turul 26 și 27, cei doi piloți au devenit liderii cursei în momentul în care cei trei au intrat pentru a doua oară la standuri. Ross Brawn declara dealtfel la începutul cursei că are un as în mânecă…
Clasarea finală, cu cele două mașini Brawn în frunte a mai adus doar surpriza accidentului lui Hamilton în ultimul tur, strategie la care englezul pare a fi maestru….
Cu punctele adunate, Brawn se distanțează la 40 de puncte de RB Renault cu 105,5, urmate de Ferrari cu 62 și McLaren cu 47. La piloți, Barrichello mai scade cu două puncte diferența față de Button, rămânând pe 12, iar Raikkonen rămâne pe 5 cu 40, datorită lui Hamilton ce îl putea ajunge.
De menționat forma echipei Force India, despre care vorbim tot mai des (cu 13 puncte adunate în două mari premii), dar și lipsa de forță a celor de la RBR care au adunat doar un punct în Italia.
Pentru ultimele patru etape, show-ul miilor de cai putere anunță o ultimă întrecere ”“ a piloților Brawn GP, după ce titlul la constructori pare deja al lor.
Ultimele comentarii