Intitulat Grand-Prix-ul Europei, găzduit anul trecut de Germania, circuitul din Valencia, inaugurat duminică, a fost un real succes monden, imagistic și financiar, dar a găzduit o cursă cuminte, pe un traseu frumos, ce deține și primul pod din F1, cursă care a mai clarificat din pretențiile combatanților.
Încă din calificări s-au arătat principalii competitori, propriu-zis acestea fiind o continuă întrecere între F. Massa și L. Hamilton, ei clasându-se în această ordine și pe grila de start, urmați de R. Kubica (BMW), K. Raikkonen (Ferrari), H. Kovalainen (Mercedes), S. Vettel (Red-Bull), J. Trulli (Toyota) si N. Heidfeld (BMW).
La primul ei start, cursa din Valencia nu a adus surprize în afară de trimiterea definitivă la standuri a toreadorului local, F. Alonso (Renault), de către vioiul, dar adeseori neînțeleptul Nakajima (Williams). Singurul eveniment notabil al întregii curse a fost abandonul campionului mondial en titre, K. Raikkonen, înspre finalul cursei, din cauza unor probleme la motor, se pare identice cu ale lui Massa din Budapesta, eveniment care, în opinia noastră, îl scoate pe finlandez din cursa de anul acesta.
Clasarea finală, cu Massa pe locul întâi, îi aduce acestuia un total de 64 de puncte, care îl plasează pe locul doi la clasamentul general, între L. Hamilton (locul doi în Valencia și 70 de puncte la general) și Raikkonen care rămâne cu cele 57 de puncte și se vede tot mai amenințat de clasările consecvente ale lui R. Kubica, clasări ce îi aduc 55 de puncte după locul trei la Valencia.
Ferrari conduce în continuare la general cu 121 de puncte, dar Mercedes se apropie tot mai tare, acumulând 113 puncte, grație și clasării lui Kovalainen pe poziția a patra la Valencia.
Bila roșie îi revine bătăiosului Nakajima pentru greșeala din turul întâi, ce a dezamăgit și demotivat milioane de inimi spaniole.
Felicitările sunt meritate de echipa japoneză Toyota, care si-a clasat ambii piloți în puncte (Trulli – locul 5 și Glock – locul 7), echipa care în acest moment se află tehnic cel puțin la nivelul celei bavareze, BMW.
Cu un Raikkonen tot mai inert și un Massa tot mai motivat, decizia echipei Ferrari de a-l susține pe al doilea pentru titlul mondial se apropie tot mai mult, ceea ce face ca finalul de sezon să rămână de disputat între brazilian și vedeta engleză, L. Hamilton.
Foto: Silviu MÄ‚RGINEAN (Valencia)
Ultimele comentarii