Malaezia, 5 aprilie 2010
După ce în primele două curse ghinionul nu a vrut să se dezlipească de pilotul german al echipei ”tăurașilor înfuriați” (fie bujia, fie țeava de eșapament), S. Vettel a punctat maxim în Malaezia odată ce anunțase prin poll-position că nu mai are de gând să rateze și cursa aceasta.
În calificări, toți granzii momentului au ratat poziționările ideale ca urmare a ezitărilor de a ieși în Q1 încă din primele secunde. Ploaia tipic orientală i-a clasat astfel pe toți piloții Ferrari și McLaren în coada plutonului.
Datorită acestei clasări și a prognozelor de ploaie, cursa de la Sepang se anunța una incitantă, însă actorul principal, ploaia a întârziat să apară. Cu toate acestea, cursa s-a
desfășurat strategic asigurând concurență mai ales pentru pozițiile 2-10 până în ultimele runde. Marele perdant al cursei e F. Alonso care în runda 20 ajunsese pe P9 chiar plecat de pe P20. În runda cu numărul 10 septuplul campion mondial abandonează datorită unei defecțiuni la suspensie.
În urma clasării finale locul întâi în clasamentul general e furat de Massa coechipierului Alonso, iar la constructori Ferrari își continuă do-minația cu câteva zeci de puncte în fața urmăritorilor.
O analiză a primelor trei curse ne confirmă supremația mașinilor RBR Renault, echipă hotărâtă ca anul acesta să ia toți laurii. Principalii competitori sunt în acest moment Ferrari care însă prin abandonul lui Alonso confirmă proble-mele de fiabilitate ale motorului nărăvaș. McLaren și Mercedes își joacă
strategic șansele, punctând constant, mai puțin prin M. Schumacher care demonstrează, încetul cu încetul ,că stelele odată apuse în F1 se reaprind mai greu. În eșalonul 2, R. Kubika și mașinile Force India demonstrează aptitudini tot mai promițătoare. Pentru un sezon abia la început, 4 echipe mari au așadar șanse la titlu, ceea ce face din acesta o atracție pentru cei ale căror inimi bat la turații înalte.
Ultimele comentarii