Încă din calificări, circuitul urban din Principat și-a spus cuvântul. Cu două minute înainte de terminarea Q3, Perez lovește frontal un parapet și sesiunea e întreruptă în momentul în care toți cei 10 piloți erau pe ultima tură rapidă. Beneficiar rămâne Vettel iar marele perdant, Hamilton, care nici nu încheiase vreun tur cronometrat.
Pe fond, mașinile Red Bull au fost la înălțime însă, atât McLaren cât și Ferrari au împins tare din spate monoposturile albastre tocmai datorită desenului circuitului care scoate în valoare pilotul înaintea motorului sau aerodinamicii.
Vettel, plecat din prima poziție, a mai beneficiat încă odată de suspendarea cursei cu 9 ture înainte de final, atunci când în urma unui carambolaj, Alquersuari și Petrov au părăsit cursa blocând circuitul. Era momentul în care Vettel avea cauciucuri vechi, iar Alonso și Button se apropiaseră de lider și erau toți trei în aceeași secundă. Cursa a fost in felul acesta strangulată iar spectacolul diminuat cu atât mai mult cu cât Alonso recunoștea în conferința de presă de după că adoptase deja pentru ultimele 10 ture strategia „do or die”.
În urma clasării Red Bull se distanțează la 222 de puncte față de McLaren cu 161 și Ferrari cu 93, iar la piloți Vettel are 143 aproape cât Hamilton și Webber la un loc.
Premiul cel mare revine lui Hamilton ce s-a zbătut întreaga cursă pe pozițiile 7, 8, 9 și care în fiecare curbă pregătea un atac. Dealtfel, el a și terminat pe poziția a șasea după o depășire ce l-a scos pe Massa din cursă și apoi câteva depășiri succesive minunate.
Marele perdant e evident Michael Schumacher care nici nu a terminat cursa dar care s-a clasat pe locul 5 la start și după ce a pierdut startul, pe o strategie total greșită, a jucat continuu doar în coada cursei. Era momentul în care marele campion își putea arăta măiestria însă se pare că pentru el șansele se apropie încetul cu încetul de despărțirea definitivă de F1.
Dorin Dobra
Ultimele comentarii