După victoria indiscutabilă a echipei Red Bull de duminică, ar fi chiar nedrept să nu ne referim la nivelul nemaiîntâlnit demult în F1 de spectaculozitate pe care l-am avut în cursa amintită. La începerea sezonului european, pe care Turcia îl inaugurează, Red Bull și-a impus supremația poate pentru întreg sezonul. În Q3, Vettel nici nu a avut nevoie de mai mult de un singur tur pentru a încheia socotelile, iar Webber la fel. De-a lungul cursei, cei doi și-au păstrat supremația, cu o mică intervenție a lui Alonso, care, pentru 22 de runde, a ocupat locul 2, fiind depășit în final de Webber.
Aspectul demn de subliniat rămâne însă spectacolul absolut al cursei de duminică. Asediați de mulțimea depășirilor din cursă, operatorii turci au și fost depășiți, nemaiștiind unde să-și concentreze atenția. Doar reluările au putut să redea competițiile personale între piloți, nu puține implicând și câte trei competitori deodată.
Ceea ce se anunța ca spectaculos în cursa din China, și-a dovedit eficiența în Turcia. Sistemele electronice ce încurajează depășirile, au adus spectacol total într-o cursă ce a numărat câteva sute de depășiri. Numai Webber cu Alonso, Alonso cu Button, Rosberg cu Hamilton sau Schumacher cu toată lumea au întrunit câteva zeci de dispute de toată frumusețea. Competiția roată la roată pentru câteva curbe succesive a revenit în Formula 1, iar toate acestea au fost încurajate de desenul circuitului din Turcia.
Punctând detașarea lui Red Bull ce conduce și la piloți și la echipe, marcăm revenirea lui Ferrari cu Alonso și a lui Mercedes GP cu Rosberg în eșalonul combatanților pentru podium.
În urma clasării finale, McLaren își consolidează poziția a doua la constructori, Hamilton la piloți, urmați cu toții de Ferrari, Renault și Mercedes. Următoarea cursă, în Spania, ne va aduce cu certitudine spectacol la aceeași înălțime.
Dorin Dobra
Ultimele comentarii