Program de aquaterapie pentru 15 copii cu autism din Bistrița

Centrul de Resurse și Referință în Autism Micul Prinț Bistrița, împreună cu Casa EMA încurajează activitățile de aquaterapie pentru copii cu tulburări din spectrul autist. În acest sens, cei doi furnizori de servicii au încheiat un parteneriat prin care se angajează să conlucreze și să își mobilizeze resursele în vederea desfășurării de programe și acțiuni comune care să asigurare accesul la terapii eficiente și informații de ultimă oră privind problematica autismului pentru părinți și pentru comunitatea interesată. Protocolul facilitează asigurarea de suport familiilor asistate în găsirea unei metode optime de recuperare a copilului afectat, cu aportul tuturor resurselor existente în comunitatea în care își desfășoară existența nucleul familial, precum și implicarea echilibrată a familiei copilului cu autism în recuperarea acestuia. Acest prim program vizează diminuarea situațiilor de stres în familiile asistate, prin oferirea de reduceri și  gratuități în domeniul aquaterapiei, servicii de tip respiro pentru familii, prevenirea izolării familiilor care au copii cu autism, creșterea interesului comunității și a populației pentru problematica autismului și valorizarea importanței terapiilor care implică mișcare în recuperarea persoanelor cu tulburări din spectrul autist.

„Prin acest program în urma căruia o parte din beneficiarii noștri au acces gratuit la piscină însoțiți de părinți sau terapeuți, în intervale orare convenite prin protocol, urmărim diversificarea formelor de terapie la care copiii au acces. Persoanele cu autism au dificultăți de percepție senzorială pe care cei mai mulți dintre noi nu lecunoaștem sau înțelegem. La suprasarcini, se angajează în comportamente inadecvate menite să le distragă atenția. În apă însă, cu toții ne bucurăm la fel, iar aquaterapia le oferă copiilor acces la manifestarea liberă a comportamentelor autostimulative, fără conotațiile sociale negative asociate. Deschiderea „Casa EMA” către nevoile comunității constituie un ajutor semnificativ oferit copiilor cu autism și familiilor cu venituri reduse care fac deja eforturi semnificative pentru a le oferi copiilor serviciile de recuperare necesare, nedecontate de Statul Român, și se constituie într-un model de implicare comunitară pentru toți furnizorii de servicii.”

Beneficii ale terapiei acvatice

Experiența senzorială:apa asigură o presiune de 30 de ori mai mare decît aerul asupra corpului și este o modalitate de contact unică și totală a acestuia. Mulți dintre copii găsesc mediul subacvatic un loc foarte calm și organizat.

Stimularea vestibulară:mișcarea prin apă creează stimulare vestibulară controlată pe mai multe planuri.  Toate aceste stimulări senzoriale îmbunătățite ajută la creșterea conștiinței propriului corp și la învățarea motorie. În plus, în afară de înot, copiii pot merge sau face tumbe prin apă sau pot face pluta cu suport din partea însoțitorului.

Abilități verbo-motorii:apa este un mediu natural pentru a îmbunătăți abilitățile verbo-motorii ale copiilor. Ei pot sufla bule în apă, printr-un pai sau pot mișca bile pe tot întinsul piscinei, acestea fiind modalități distractive de a își îmbunătăți abilitățile de suflare.

Stimularea senzorială:stimularea senzorială intensă din apă va crește abilitățile de limbaj ale copiilor, multe cântece sporind această posibilitate. Jucăriile de piscină pot crește creativitatea copiilor.

Forța musculară:apa poate ajuta sau opune rezistență la diferitele tipuri de mișcări ducând la creșetera forței diferitelor grupe de mușchi. Înotul și mișcarea prin piscină pot fi încurajate prin desfășurarea unor jocuri specifice.

Abilitățile motorii grosiere:mediul cu o forță a gravitației mai ridicată poate încuraja copiii să exploreze și să practice mișcări pe care nu le pot face pe sol. Copiii care au dificultăți în a sta într-un picior, a sări sau țopăi pe sol, pot face asta în apă.

Mersul și alte mișcări: Copiii care învață să meargă sunt asistați de apă pentru că încetinește mișcările și oferă copilului mai mult timp pentru a reacționa.

Planificarea motorie: abilitățile de planificare motorie pot fi îmbunătățite prin diferitele moduri de folosire a accesoriilor și jucăriilor gonflabile din piscină.

Centrul de Resurse și Referință în Autism „Micul Prinț” Bistrița






 | 723 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *