Premier League, magnet pentru sponsori și în 2019

După cum probabil știți deja, în 2019, cele 4 protagoniste ale finalelor Champions League și Europa League au fost echipe ce activează în Premier League (Liverpool, Tottenham Hotspur, Chelsea și Arsenal), încă o dovadă că fotbalul britanic este de cea mai bună calitate, aflându-se pe o pantă ascendentă în acești ultimi ani (vezi și evoluția foarte bună a naționalei de fotbal britanice la Turneul Final al Campionatului Mondial de Fotbal Rusia 2018). Prin urmare, niciuna din cele 20 de formații ce activează în primul eșalon fotbalistic din insulă nu duce lipsă de sponsori. Iată care sunt aceștia, conform unui material interesant realizat de cei de la scoreandchange.com la finalul lunii iulie 2019.

 Companiile ce oferă echipamentul de joc în Premier League: 20 de cluburi, 8 branduri

  • Arsenal – Adidas
  • Aston Villa – Kappa
  • Bournemouth – Umbro
  • Brighton & Hove Albion – Nike
  • Burnley – Umbro
  • Chelsea – Nike
  • Crystal Palace – Puma
  • Everton – Umbro
  • Leicester City – Adidas
  • Liverpool – New Balance
  • Manchester City – Puma
  • Manchester United – Adidas
  • Newcastle United – Puma
  • Norwich City – Errea
  • Sheffield United – Adidas
  • Southampton – Under Armour
  • Tottenham Hotspur – Nike
  • Watford – Adidas
  • West Ham United – Umbro
  • Wolverhampton Wanderers – Adidas

Făcând calculele, obervam că numărul brandurilor ce oferă echipament complet este de 8: Adidas, Umbro, Nike, Puma, Errea, New Balance, Kappa și Under Armour, cu Adidas deținând cea mai mare ,,felie’’ din această piață.

Fondată în 1924, multinaționala cu sediul în Germania, Adidas, este partener oficial în acest sezon al nu mai puțin de 6 echipe din Premier League. Dacă în cazul lui Manchester United, Watford, Leicester City și Wolverhampton Wanderers vorbim de continuitate, nou promovata Sheffield United și Arsenal  (a renunțat la contractul cu Puma) sunt noi pe lista Adidas.

În topul celor mai populare branduri asociate cu echipamentul de joc urmează compania britanică fondată în 1920, Umbro, aflată sub contract cu 4 echipe din Premier League în acest nou sezon: Bournemouth, Everton, West Ham United și Burnley (o altă formație ce a renunțat la Puma).

Deși le-a pierdut pe Arsenal și Burnley, compania germană Puma (fondată în 1948) rămâne prezentă în Premier League cu 3 echipe: Crystal Palace, Newcastle și Manchester City, câștigătoarea ultimelor două ediții ale campionatului din Anglia.

Compania americană Nike (fondată în 1964) furnizează echipament echipelor Chelsea, Tottenham și Brighton.

Lista este încheiată de New Balance, Under Armour, Errea și Kappa, fiecare dintre ele sponsorizând câte o singură echipă.

În ceea ce privește schimbările, notăm faptul că 4 echipe au ales noi sponsori: Manchester City a trecut de la Nike la Puma, Aston Villa de la Luke 1977 la Kappa, Arsenal de la Puma la Adidas și Burnley de la Puma la Umbro.

La capitolul sponsorul de pe tricou, remarcăm că operatorii de gambling rămân și în acest sezon partenerii favoriți ai echipelor din Anglia, 10 din cele 20 de formații fiind în această situație. Printre ele nu se regăsesc însă cele mai titrate echipe: Arsenal (Emirates), Chelsea (Yokohama), Liverpool (Standard Chartered), Tottenham (AIA), Manchester City (Etihad Airways) sau Manchester United (Chevrolet).

Și în țara noastră aproximativ jumătate dintre echipele din Liga I au sponsori din industria de gambling. De exemplu, Dinamo București a încheiat vara trecută un parteneriat cu celebrul operator internațional de jocuri de noroc Unibet, brandul numărul 1 din portofoliul Grupului Kindred, binecunoscut în România și pentru Vlad Cazino, primul cazino online din România. Acesta a reușit să atragă atenția amatorilor de gambling din România prin abordarea originală cu specific românesc, dar și prin numărul mare de promoții în Vlad Cazino.

Deocamdată, FCSB beneficiază de cel mai important contract de sponsorizare din fotbalul românesc, primind un milion de euro pe sezon de la compania de asigurări City Insurance. În comparație, Manchester City urmează să primească pe parcursul celor 10 ani de contract, recent încheiat cu Puma, aproximativ 65 de milioane de euro pe sezon.

(P)

 | 357 vizualizări

Author: Adrian Linca

Share This Post On

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *