…până în acest moment, în actualul sezon
După patru curse, avem o stare de fapt pe care Formula 1 n-a mai întâlnit-o de mult timp: nu mai puțin de patru echipe și opt piloți visează cu drepturi depline la titlul de campion. Pe lângă competitivitatea ce rezultă din acest fapt, un alt aspect bine cunoscut în Marele Circ se conturează tot mai tare: acela că principalii competitori ai fiecărui pretendent sunt în interiorul echipei lor, respectiv propriii colegi de echipă. Motoare la fel de fiabile, șasiuri la fel de competitive, echipe de mecanici teoretic la fel de atașate de fiecare
dintre piloți! Acestea ar fi premisele pentru care piloții fiecărei echipe se duelează în primul rând cu propriii coechipieri, iar ultima cursă din China, a demonstrat acest lucru dacă mai era cazul…
În interiorul team-ului Mc-Laren lucrurile par a fi printre cele mai complicate, însă duelul nu a răbufnit la suprafață. Prin maniera calmă, consistentă și conservatoare de pilotaj, Button ”“ campionul en-titre ”“ s-a instalat pe primul loc al clasamentului deși la capitolul artistic și al competitivității Hamilton a impresio-nat de exemplu prin cele 32 de
depășiri din ultimul circuit. Ca apele să fie despărțite total, cei doi piloți au și modele opuse: Button pe Prost, iar Hamilton pe Senna. Lucrurile însă, nu vor mai dura mult așa, cunoscută fiind combativitatea lui Hamilton!
Pentru cei de la Ferrari, armele au fost scoase deja însă, stau încă în învelitorile lor de mătase. Dat fiind caracterul profund latin atât al echipei cât și al piloților, apele se vor învolbura cât de curând. Massa nu-l va mai ierta pentru a doua oară pe Alonso care, printr-o manevră de golănaș și-a depășit coechipierul pe linia de la pitt-stop și l-a aruncat pe acesta pe locul 11 în ultima cursă.
În echipa Red-Bull lucrurile lasă impresia a fi mai așezate atâta timp cât toți ochii sunt ațintiți spre Vettel. Webber însă, nu e de neglijat prin însăși caracterul său englezesc puternic și prin chiar filiația pe care o are față de șeful team-ului Tăurașului înfuriat. Încă câteva ezitări din partea lui Vettel și englezul nu va pierde ocazia să răstoarne în prima curbă. Duelul dintre cei doi în ultima cursă ne spune tot în acest sens.
Pentru nou-venita Mercedes GP, lucrurile par liniștite, însă e de mizat în continuare pe două aspecte fundamentale: puterea mecanicii specific nemțești și orgoliul unui campion total chiar dacă puțin mai bătrân. Consecvența cu care Rosberg se așează cursă de cursă în fața lui Schumacher va putea avea de înfruntat tăria de caracter și onoarea tandemului marelui campion ce îi are alături pe cei mai buni ingineri din Formula 1.
Destule premise așadar pentru a urmări Circul cu peste 20 de mașini dar mai ales duelurile fine între coechipierii fiecărui team.
Ultimele comentarii