Furtuna venită cu câteva ore înaintea startului făcea să pară că ploaia și-a încheiat socotelile cu Marele Circ din Malaezia. Pentru a doua oară în sezon, Button ocupa prima poziție pe grilă, urmat de cele două Toyote care demonstrează forța cu care a început sezonul și echipa japoneză. La rândul lui, Barrichello a confirmat și el forma echipei Brawn, însă a fost descalificat și aruncat pe locul 8, până la el intercalându-se Rosberg (Williams), Webber (RBR), Kubika (BMW) și Raikkonen (Ferrari).
Până în momentul drapelului roșu de la jumătatea cursei întrecerea s-a dovedit a fi așa cum mai-marii F1 și-au dorit-o: mașini egalizate ca valoare, conducători de cursă noi, toată lumea cu șanse la titlu. S-au remarcat Nick Heidfeld (BMW), pornind de pe locul 10 și ajuns pe 2 în marș triumfal și chiar Massa (Ferrari), pornit de pe 16 și ajuns pe 9 la momentul de întrerupere.
Pentru puține ori în istoria ei, Formula 1 a mai avut de se recunoscut învinsă în fața ploii. Ultima oară în 1991, în Grand Prix-ul australian, când Sena era încă dirijorul Marelui Circ. Duminică, în Malaezia, după doar 31 de ture, când piloții au început să aqua-planeze, comisarii au întrerupt cursa cu Button pe locul 1 urmat de Heidfeld, Glock, Trulli, Barrichello, Webber, Hamilton și Rosberg. Doar că punctele acordate s-au înjumătățit, distanțând echipa Brawn la un total de 35 de puncte de principala urmăritoare Toyota cu 16,5 puncte. În rest, mediocritatea în care se zbat atât Ferrari cât și McLaren n-a putut fi întreruptă nici măcar de ploaia torențială. Mai rămâne doar judecata recursului înaintat FIA de echipele nemulțumite de difuzoarele celor din frunte, judecată ce ar putea răsturna întreg clasamentul.
Ultimele comentarii