Început de vis pentru Ferrari

Bahrein, 14 martie 2010

Pentru cunoscători transferul anului trecut la Ferrari a fostului campion mondial, Fernando Alonso, a fost mutarea ce urma să influențeze hotărâtor sezonul actual. Încă din prima cursă, spaniolul a ținut să-și res-pecte renumele și, după o depășire
strategică a coechipierului său Felipe Massa în primele două curbe ale circuitului, în runda 37 a trecut în fața liderului de până atunci, Sebastian Vettel (Red Bull), ce suferea, așa cum a reieșit din transmisia radio către echipă, de sindromul ”leak of po-wer”. Până la sfârșitul cursei, Alonso și-a conservat magistral poziția, be-
neficiind și de opțiunea strategică pe care a făcut-o în privința
pneurilor, alegând consistența
half-hard.

Plecați în ordine pe grila de
start, Hamilton (McLaren) p4, Rosberg (Mercedes) p5, Webber (Red Bull) p6, Schumacher (Mercedes) p7 și Button (McLaren) p8, celelalte nume mari ale F1 au făcut în general curse strategice de anduranță, prin care și-au conservat motoarele și au confirmat fiabilitatea monoposturilor noi din toate punctele de vedere (gre-utate, lungime, motorizare și aerodinamică).

Noile reglementări se dove-desc a face într-adevăr cursele mai sigure, dar interzicerea alimentării a răpit circului vitezei plăcerea presiunii simțite la pitt-stop-urile clasice.

După o cursă în care Ferrari dovedește motivarea specific latină, dar nu sunt excluse surprizele furni-zate de motoristul german Mercedes, Ferrari se impune hotărât în topul constructorilor cu 48 de puncte (datorate noului sistem de punctare) urmată de McLaren, Mercedes și Red Bull.

De menționat după o primă cursă a anului sunt în primul rând potențialul mașinilor Force India și constanța celor doi piloți germani ai echipei Mercedes, chiar cu Rosberg în frunte și multiplul campion mondial M. Schumacher în rol de secund.

 | 243 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On