Gata cu joaca! Ureche a devenit reprezentantul oficial al Bistriței la clasa regină a motociclismului viteză! Are cursă în weekend!

După abandonul din prima etapă, bistrițeanul Iosif Ureche atacă în weekend cea de-a doua rundă din Dunlop Romanian Superbike 2014, cea mai importantă competiție de motociclism viteză a României.  Din cauza lipsei unui circuit adevărat în țară, întrecerea se desfășoară și în acest an în străinătate, pe circuite omologate din Europa.  La începutul lunii aprilie s-a consumat runda inaugurală în Croația, iar duminică se va concura în Ungaria.

Începind cu această etapă, Iosif Ureche este reprezentantul oficial al Municipiului Bistrița și al județului Bistrița-Năsăud, beneficiind de sprijinul acordat atât din partea Primăriei Bistrița cât și din partea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.

El va concura pe o motocicleta BMW S1000RR, iar celălalt bistrițean din echipa Crazy Snails,  Ovidiu Marian, care concurează la clasa SSP 600 Rookies, pe o motocicleta Yamaha R6. Din echipa nu va lipsi, bineînțeles și team managerul Mihai Ilieș.

Vezi cum a căzut în prima etapă

În prima etapă din Dunlop Romanian Superbike 2014, desfășurată pe circuitul din Rijeka , Croația,  Iosif Ureche a obținut un timp excelent în calificări.Poziția a 3-a pe grila de start, îl făcea să aibă o cursă lejeră, obiectivul lui fiind conservarea acestei poziții și clasarea pe treapta a 3-a a podiumului de premiere.

Din păcate, în primul tur, din cauza unui concurent izraelian care a forțat un viraj, Iosif a fost scos în decor și obligat la abandon. Cursa a fost câștigată de Cătălin Cazacu de la BGS Motorsport, urmat de Ionuț Mistode de la Firemotorsport și de israelianul Barta Gal de la Ducati Israel, cel care l-a încurcat pe bistrițean. La clasa SSP 600 Rookies, Ovidiu Marian a luat startul de pe locul 6 a grilei, loc pe care l-a ocupat și în clasamentul final de la sfârșitul cursei. Fiind prima etapă, Ovidiu nu a dorit asumarea nici unui risc obiectivul său fiind terminarea cursei.

Clasament general

             

1

   

Cătălin Cazacu

BGS Motorsport 

25p

 

2

   

Ionuț Mistode

Firemotorsport 

20

 

3

   

Barda Gal

Ducati Israel 

16

 

4

   

Cosmin Costescu

Taifun Racing 

13

 

5

   

Dan Trock

SBK Israel Team 

11

 

6

   

Laurențiu Mocanu

                                              Constanța MTR

10

 

7

   

Zoltan Zigmond

Amckart Team

9

 

8

   

Răzvan Filipeanu

Firemotorsport

8

 

9

   

Daniel Vargolici

Amckart Team 

7

 

10

   

Răzvan Ponoran

Team 33 Cluj 

6

 

11

   

Ediard Alexandrescu

Pro Bike

5

 

12

   

Constantin Macovei

Constanța MTR

4

 

13

   

Andrei Novăceanu

Pimoto Racing 

3

 

14

   

Iosif Ureche

Crazy Snails Bistrița

0

 

 

Calendar 2014

     

 

 

   

Rijeka

28 – 30 Mar 2014

Pannonia

30 Mai – 01 Iun 2014

Slovakia Ring

20 – 22 Iun 2014

Automotodrombrno

11 – 13 Iul 2014

Most Cech Republic

01 – 03 Aug 2014

Hungaroring

22 – 24 Aug 2014

Automotodrombrno

26 – 28 Sep 2014

 

 

Ce este Romanian Superbike

 

ROSBK este prima competiție de motociclism viteză din România, pe circuite omologate, o serie de șase curse vizitând șase țări în Europa. Piloți de naționalități diferite se aliniază la start în patru variante competiționale: roSBK 1000 superbike, roSBK 600 supersport, 1000 GPRacer CUP, 600 GPRacer CUP.

Dupa ce in 2007 au existat 3 cupe independente organizate in Grecia, în 2008 a luat fiinta Romanian Superbike ca o competiție pentru pasionați de Motociclism.

Din 2008 si pana in prezent este cea mai puternică competitie moto pe circuit adresata pilotilor romani.

Etapele competiției se țin la sfărșit de săptămână pentru cele patru categorii, două de începători: RoSBK 1000 superbike – “clasa regina” * motociclete în patru timpi cu capacitate maxima de 1000cc in 4 cilindri sau 1200cc in 2 cilindri; RoSBK 600 supersport * motociclete în patru timpi cu capacitate maxima de 600cc in patru cilindri sau 750cc in 2 cilindri.

 

ETAPELE

etapele evenimentului se desfășoară pe durata a trei zile, în care primele două zile sunt pentru antrenamente și calificări pentru fiecare clasă. Ce-a de-a treia zi este ziua cursei:

·         rosbk 1000 superbike .

·         rosbk 600 supersport .

·         MotoGP™ .

 

CUM SE FAC CALIFICARILE:

Ca și până acum, vor fi sesiuni a treizeci de minute de antrenamente libere care se vor ține în ziua de Vineri dimineață și dupa-amiază începând cu ora 9:00 dimineață, la fel și Sâmbătă. Rezultatele obținute de piloți în aceste sesiuni contează pentru calificarea în cursa de Duminică. Primii piloți care vor ieși pe pistă vor fi piloții cei mai lenți și începătorii. În acest timp ei se vor simți stimulați să se califice pentru sesiunea urmatoare, cea a piloților mai rapizi. .

·         Calificări 1 – piloții lenți și începătorii.

·         Calificări 2 – piloții mai rapizi decât cei din prima sesiune.

·         Calificări 3 – piloții cei mai rapizi din competiție.

·         Exemplu: un pilot lent începe sesiunea Calificări 1 la ora 9:00 care durează treizeci de minute, dacă timpul său s-a îmbunătățit se poate înscrie în Calificări 2 de la ora 9:30 și tot așa pănă la încheierea sesiunilor de calificari pentru cursă..

În ziua cursei, în mod tradițional, categoria cea mai mică, în cazul de față categoria 600GPRacer CUP iese pe circuit prima, urmată de celelalte clase, în ordine culminând cu roSBK 1000 superbike..

Cursele variază ca lungime în funcție de fiecare circuit în parte și în mod normal durează între 20 și 25 minute, conform unei distante prestabilite. Opririle la boxe sunt permise dar rare, de obicei dacă se schimbă dramatic condițiile atmosferice în timpul cursei.

 

PILOTII

Campionul curent este Cătălin Cazacu, pilotul echipei Taifun Racing care în 2013 a câștigat titlul în competiția roSBK 1000 superbike în fața pilotului Ionuț Mistode al echipei BGS Motorsport.

În competiție participă și piloți începători care asigură dinamism și cresc nivelul competițional.

Lista piloților participanți la fiecare etapă a competiției este compusă din piloții permanenți sub contract și nominalizați de echipele lor pentru tot sezonul cât și de piloți locali. Numărul aproximativ al piloților într-o cursă fiind de 20-30. Piloți din estul Europei iau parte în competiție cât și din: România, Grecia, Ungaria, Austria, Israel, Bulgaria, Austria, Germania, Slovacia.

 | 1.244 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *