Numărând orele până la prima rundă a sezonului 2020, ne uităm cu un ochi la știrile privitoare la pandemia globală, știind deja că etapa din Bahrein este posibil să se desfășoare fără spectatori, etapa din China din aprilie a fost deja amânată și, la cum arată lucrurile în Italia, am avut noroc că ea a fost transferată pe luna septembrie în noul calendar anual.
Ne bucurăm însă de ceea ce ne va rezerva premiera mondială din Vietnam de la începutul lunii aprilie, precum și de revenirea circuitului din Olanda la începutul lunii mai, dedicație specială pentru fenomenul iscat de Max Verstapen.
Va fi un sezon al îmbunătățirilor, nicidecum un sezon al marilor revoluții. Asta ar urma să se întâmple în 2021, până atunci, în 2020 Mercedes a reușit deja să ia fața întregii dezbateri tehnice cu un volan revoluționar ce are de acum funcții bidirecționale – pe liniile drepte, prin tragerea volanului către pilot, unghiul de atac al roților directoare se modifică cu scopul de a menține temperatura optimă la viteze mari, care altfel ar fi scăzut în detrimentul aderenței.
Rămîn, așadar, nemții cei ce se evidențiază prin progrese și invenții continuă, drept pentru care e probabil să aibă tot prima mână pentru titlu anul acesta, bătând însă recordul de șase titluri consecutive la constructori.
În rest, lucrurile arată cel puțin captivant. Dacă la Mercedes nu mizăm pe un super-Botas, la Ferrari vom avea duel crud între orgoliul lui Vettel și geniul lui LeClerc, la Red Bull probabil vom avea confirmarea că Verstapen poate deveni cel mai bun pilot, motorul Honda părând revelația sezonului.
În linia urmăritorilor, Renault cu duo-ul Ricciardo și Ocon pot face lucruri mari, Perez cu fosta Force India au toate șansele atâta timp cât au copiat în totalitate modelul celor de la Mercedes, Alphatauri, fosta Toro Rosso se simte bine și ea, iar Alfa Romeo cu Raikkonen au asigurate privirile îndreptate înspre cel mai iubit pilot din F1, în timp ce Williams pare că și-a revenit după sezonul nefericit 2019, cam de același lucru putându-se plânge și cei de la Haas.
În speranța că nu va fi ultimul an cu Kimi Raikkonen pe pistă, crezând într-o revenire a lui Fernando Alonso, asteptând ”mașinile mai sexi” de anul viitor, ne putem bucura anul acesta de o competiție reală, între piloți ce au acumulat multe frustări, la volanul unor mașini mai rapide ca niciodată, într-un sezon mai dens ca până acum.
Duminică dimineața toată lumea în fața televizoarelor. E ordin pe unitate, pe unitatea celor ce iubesc F1!
Dorin Dobra
Ultimele comentarii