Pe cel mai incitant traseu din F1, Spa Francorchamps, cu diferențe de altitudine de 80 de metri și curbe lungi ce permit secunde întregi de accelerație în podea, echipa ce n-a punctat vreodată în campionat, Force India, a jucat rolul principal. După o perioadă în care ”rațele portocalii” ale constructorului indian au arătat tot mai bine pe circuit, bătrânul italian Giancarlo Fisichella a luat direct pole-position-ul circuitului belgian, demonstrând că în F1 caratele diamantelor apar în câteva săptămâni.
Urmat la start de Trulli (Toyota), Heidfeld (BMW), Barrichello (Brawn), Kubica (BMW), Raikkonen (Ferrari), Glock (Toyota) și Vettel (RBR), italianul a pierdut însă locul I în cursă în turul cinci la ieșirea safety-car-ului de pe pistă, în urma accidentului ce i-a scos din cursă pe Button (Brawn), Grosjean (Torro Rosso), Alquersuari (Torro Rosso) și Hamilton (Mercedes). A fost momentul lui Raikkonen să-și demonstreze calitățile de campion, dar și al introducerii kers-ului, fără de care finlandezul n-ar fi putut să facă față lui Fisichella care a ocupat în final locul al doilea.
Locul al treilea a revenit lui S. Vettel, urmat de BMW-urile lui Kubica și Heidfeld. În puncte s-au mai clasat Kovalainen (Mercedes), Barrichello (Brawn) și Rosberg (Williams).
Ieșit în primul tur din pistă, Button a pierdut doar două puncte în fața lui Barrichello (72 și respectiv 56) pe locul trei urcând Vettel cu 53, patru ”“ Webber 51,5 iar pe cinci la general Raikkonen cu 34. La constructori RBR a mai redus cu 4 puncte diferența față de Brawn astfel încât lupta rămâne deschisă.
Pentru Raikkonen, Belgia a fost momentul de reconfirmare a clasei sale, el câștigând patru din ultimele cinci ediții ale circuitului. Rezultatul de duminică îi dă dreptul de a deschide el ușa pentru venirea la Ferrari a celuilalt mare campion ”“ Fernando Alonso.
Ultimele comentarii