Sepang, China, 18 aprilie 2010
Ceea ce părea a fi întronarea mașinilor RBR Renault prin Vettel și Webber, s-a transformat duminică într-un adevărat circ provocat de marele regizor al F1 ”“ ploaia. După o sesiune de calificări în care Vettel i-a suflat lui Webber în ultim atură de pistă poll position-ul, cursa din China părea una cu dedicație pentru mașinile energizate. Doar geniul lui Alonso și tinerețea lui Rosberg mai lăsau urme de speranță pentru cursa din Asia îndepărtată.
Încă de la start, nervul latin
l-a făcut pe Alonso să fure pornirea și pentru aceasta să plătească cu un ”drive trough”. Până însă ca decizia să fie luată de comisarii de cursă, ploaia apărută în runda a treia i-a trimis pe aproape toți piloții la standuri. Au profitat Rosberg, Button și Kubika care au rămas pe cauciucurile inițiale. Odată terminată intrarea la standuri, în turul 8, a fost rândul safety-car-ului să adune plutonul de combatanți. Au pierdut aici ambele mașini RBR cât și Hamilton sau Alonso ce s-au regăsit în a doua jumătate a plutonului.
Din runda a zecea a venit rândul calităților marilor piloți de a ține atenția trează. Pe rând, duelurile dintre Vettel și Hamilton sau Alonso și Massa au readus creșterile de ritm ale marilor curse în actualitate. Depășiri triple, închideri pe interior sau preluări la aspirație, au fost toate manevre frecvente în cursa din China. Pentru a nu fi de ajuns, în runda 30, ploaia și-a refăcut apariția, iar duelurile au rămas la fel de incitante.
Premiul pentru consecvență revine lui Button care în runda 12 l-a depășit pe Rosberg, pentru combati-vitate lui Alonso care și-a depășit coechipierul pe linia de intrare la standuri, iar pentru geniu al ploii lui Hamilton care a efectuat cele mai multe depășiri din toată cursa.
Prin titlul câștigat și plasarea lui Hamilton pe poziția a doua, Button aduce McLaren pe prim apoziție la constructori și se plasează în frunte și la piloți. Rosberg îl urmează în clasament și asta numai datorită consecvenței cu care se înscrie în primii 5 la fiecare finish dominându-l astfel și pe bătrânul Schumacher. La constructori, RBR cade pe locul 2 urmată de Mercedes GP.
Actualul clasament rezultat al noii grile de punctaj ține atenția pasionaților trează mai ales după o cursă în care suma momentelor critice s-a apropiat suficient de suma rundelor efectuate.
Ultimele comentarii