Dorin Dobra despre Formula 1: Mai sunt 4 săptămâni!

 Atât ne mai desparte, ca timp, de startul Marelui Premiu al Australiei, ceea ce înseamnă automat și începutul sezonului 2014. Se spune, pe drept cuvânt, că este anul cel mai revoluționar din istoria F1, datorită multiplelor modificări de regulament sub semnul cărora stă Marele Circ anul acesta.

            Fie că ne referim la reducerea drastică a cilindreei, fie la sistemul de alimentare care de anul acesta revine la epoca turbo, fie la sistemele de aerodinamică, nemaivorbind de revoluția sistemelor KERS (vom vorbi pe rând de-a lungul anului de toate acestea), putem confirma ideea că avem o revoluție în Formula 1.

            O revoluție atât de mare încât nici măcar echipele nu pot spune încă nimic. După prima sesiune de pregătire oficială, în care motoarele Mercedes au făcut cele mai multe ture, urmate de Ferrarri, toți cei ce au optat pentru Renault stau cu inimile strânse. Cel puțin până acum, motoriștii francezi au probleme mari cu noul motor de 1,6 litri, iar cea mai afectată echipă e, culmea, chiar Red Bull care pe lângă problema de motricitate se lovește și de istorica lor problemă a KERS-ului.

            Cea mai vizibilă revoluție, chiar și pentru neavizați, e cea de la botul mașinilor, provocată de amendamentul din regulament care spune că la nivelul axei din față a mașinii, corpul acesteia nu are voie să depășească 25 de cm, iar botul trebuie să aibă o lungime de 40 de cm până în vârful mașinii. Aceste prevederi au dus la apariția așa numitului ”bot de delfin” în cazul celor mai multe dintre echipe sau la diferite alte soluții ca în cazul Lotus, ce au prezentat în pozele pilot un bot asimetric cu partea stângă mai lungă. E și aceasta o etapă firească a momentului, Formula 1 a mai trecut prin așa ceva iar până la apariția unei soluții unanim preluate și cât de cât estetice va trebui să ne obișnuim cu noua priveliște.

            Premiul pentru aspectul vizual îl primește cel puțin până în acest moment echipa McLaren care a reușit cea mai estetică îmbinare între noile prevederi de regulament.

            Mutările piloților în echipele déjà înscrise în campionat reprezintă și ele o temă de discuție asupra căreia vom reveni într-un viitor articol analiză. În felul acesta, cele 4 săptămâni trec mai repede, iar între timp echipele vor fi efectuat deja și cea de-a doua sesiune de teste.

Dorin Dobra

 | 475 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *