Nu am ales întâmplător ordinea anunțată atâta timp cât campionatul la constructori a fost adjudecat de echipa germană de cu o săptămână înainte din America, într-o cursă la fel de incitantă.
Duminică însă, în Mexic, Hamilton și-a adjudecat și campionatul la piloți în fața pilotului german Sebastien Vettel, care nici nu mai stă atât de liniștit cu locul 2 atâta timp cât Bottas punctează consecvent ajungând la 15 puncte în spatele germanului de la Ferrari.
Acest final de campionat nu redă neapărat distanța între pachetele tehnice ale celor de la Mercedes și Ferrari. Cursele din Singapore, Malaezia și Japonia însă, au demonstrat un exemplar ghinion latin al echipei italienești, în timp ce mașina germană de la Mercedes a punctat maxim-ul posibil, distanțându-se de cei de la Ferrarri.
Una peste alta, cu cei de la Red Bull venind tot mai tare din urmă, ne putem aștepta la un 2018 mai disputat decât anul ce tocmai trece. Orgoliul italian, secondat de cea mai scumpă echipă din F1 nu va mai lăsa probabil încă un an în mâinile celor de la Mercedes. Vettel, ca un campion mondial ce este, va trage echipa după el atâta timp cât în ipostaze frecvente Ferrarri e superioară pachetului tehnic Mercedes.
Până la finalul sezonului ne mai putem bucura de Brazilia și Abu Dhabi, unde câteva din pasiunile rămase în actualul sezon se vor clarifica: Vettel sau Bottas, Ocon sau Perez, Renault sau Toro Rosso. Anul viitor va fi însă anul încleștării motoarelor în F1. Renault fiind obligată să livreze iar Honda să spele rușinea neacceptabilă pentru un japonez.
Dorin Dobra
Ultimele comentarii