Doi ghinioniști: Hamilton și Vettel

F1, Spania, 9 mai 2010:

Ajunși pe tărâmuri europene, piloții Marelui circ au început week-end-ul spaniel cu speranțe în suflet. Bătrânul Schumacher avea însă dreptate când afirma că „nu doar echipa noastră a făcut progrese, pentru că nici ceilalți nu au stat degeaba”. Lucrurile s-au dovedit a fi adevărate deoarece calificările nu au adus mari surprise în afară de însăși multiplul campion german care a reușit cea mai bună clasare a sa de la revenirea în Formula 1, în fața coechipierului său N. Rosberg pe locul 6 al grilei după Webber și Vettel (Red Bull), Hamilton (McLaren), Alonso (Ferrari) și Button (McLaren).

Cursa în sine nu s-a dovedit a fi una extreme de spectaculoasă cât de tactică. S-au confirmat însă scăderile de valoare a doi lupi tineri, Rosberg și Petrov (Renault) de la care întreaga Rusie aștepta puncte în prima cursă europeană.

Strategic toate echipele au mizat pe aceeași regie a schimburilor de cau-ciucuri în jurul turului 20 pentru ca mai apoi să nu mai oprească la standuri întreaga cursă. Ca un semn, Schumacher a stabilit recordul standurilor cu numai 3,4 secunde.

Pilotul care a plătit scump
strategia cu o singură oprire a fost Hamilton care reușise să-l depășească pe Vettel la pitt-stop-uri. Tot el însă cu 6 ture înainte de final suferă o pană de cauciuc și pierde toate cele 18 puncte ce l-ar fi adus pe locul 2 la piloți. Nu după mult timp a fost rândul lui Vettel să dea emoții echipei datorită unor probleme la frâne care
l-au adus pe Alonso de pe poziția 3 pe cea de a 2-a la finish”¦ Și n-ar mai fi fost mult ca Schumacher să obțină primul podium al sezonului dacă Vettel n-ar fi terminat cursa.

În urma clasărilor Button își păstrează prima poziție urmat însă de toreadorul local Alonso care cu numai 3 puncte în urmă țintește poziția fruntașă în clasament cu o mașină care în mod clar îl dezavantajează. Urmează Vettel cu 60, Webber cu 53, Rosberg cu 50 și abia apoi Hamilton la egalitate de puncte cu Felippe Massa, fiecare cu câte 44.

La constructori situația e strânsă tare, doar 6 puncte despărțind în ordine echipele McLaren, Ferrari și Red Bull. Suficiente date la care dacă mai adăugăm și posibila revenire a lui Schumacher să facă să merite să urmărim cu atenție numărul supreme al Marelui Circ: Monaco, duminica următoare!

 | 256 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On