10 Mai, Spania, Circuito de Catalunia: 1,2 pentru Brawn, 3,4 pentru Red Bull

Mult anunțatul reviriment al granzilor F1 nu s-a confirmat nici cu ocazia primei curse europene din acest sezon. Chiar cu o mașină nouă, Ferrari abia a reușit un loc pe grila de start, după Button, Vettel, Barrichello, urmat de Webber, Glock, Trulli, Alonso, Rosberg și Kubica. Mercedes, la rându-i, s-a clasat pe 14 și 18 prin Hamilton și Kovalainen, pe când Raikkonen s-a clasat abia pe 16 pe grilă în urma unei greșeli a tehnicienilor.

Cursa nu a adus mari surprize, în prima curbă Barrichello trecând înaintea lui Button, în următoarea Trulli, Sutil, Buemi și Bourdais suferind un accident colectiv în urma căruia toți au părăsit cursa. De-a lungul grand-prix-ului, evenimente notabile au mai fost ieșirile din cursă a lui Kovalainen și Raikkonen, revenirea lui Button pe prima poziție datorită strategiei cu trei opriri a lui Barrichello (se pare impusă de Brawn și plasarea lui Webber în fața lui Vettel și Massa după oprirea la standuri. Dealtfel Massa a fost pe final depășit de Vettel și Alonso datorită nevoii de a face economie de carburant.

Clasarea finală, cu Button, Barrichello, Webber, Vettel, Alonso, Massa, Heidfeld și Rosberg în puncte aduce echipei Brawn GP 68 de puncte, adică 30 în fața celor de la Red Bull și reconfirmă forma genială în care echipa se află. În același timp consolidează pozițiile neonorante în care atât Ferrari cât și McLaren Mercedes se complac.

Una peste alta, cu kens sau nu, fără difuzoare sau cu ele, F1 prin mai marii ei a câștigat un spectacol, atâta timp cât liderul a depășit cu un tur doar trei piloți de-a lungul întregii curse. Timpurile de altădată, când Schumacher îi ajungea din spate după doar 20 de ture, iar granzii învingeau cu monotonie ar părea apuse. Să vedem pentru cât timp….

 | 218 vizualizări

Author: super-sport-administrator

Share This Post On